התפקיד של הלקוח והתפקיד של משרד השיווק – הפנימו את ההבדלים!

מצד אחד עסקים רבים מושכים חודשים ואפילו שנים עד שהם מטמיעים את המסקנה המתבקשת ששיווק דיגיטלי אכן עובד וגם לעסק שלהם לא יזיק ליהנות מהיכולת האדירה של התחום.

מצד שני, עסקים רבים טועים לחשוב שאם הם כבר משקיעים בשיווק דיגיטלי הם יכולים לשבת מהצד ולהיות רגועים, ופה אנו מבקשים לומר שלצד האיכות שמציע משרד השיווק, גם חשוב לוודא שקיים שיתוף פעולה בין שני הצדדים, ואף חשוב ביותר שבית העסק יבין מהן היכולות הנקודתיות של משרד הפרסום, ומה הוא אינו יכול לעשות, ופה אנו מבקשים להרחיב:

בעל עסק – אלו הדברים שאין לצפות להם ממשרד שיווק:

  1. משרד שיווק אינו המנטור הרוחני שלכם. הוא אומנם צריך להבין מהן המטרות והשאיפות העסקיות, אך אתם אלו שצרכים להאמין בדרך, להציב מטרות גבוהות ושצרכים להבין שמדובר בתהליך שבין היתר כולל ירידות.
  • אין לצפות ממשרד שיווק שיעשה מעבר למה שהוא התחייב. מכאן שתיאום ציפיות והגדרות תפקיד אלו שני נדבכים מאוד חשובים, כך שאם עורכים זאת ומגלים שחסרים שירותים משלימים, היו בטוחים שרוב הסיכויים שמשרד השיווק יידע לתת מענה, אך כנראה שלא בחינם. מכאן שאם מבקשים לעבד תמונות קיימות כך שיהיו יותר מרשימות או אם מבקשים לקחת את הנוסח הכללי של דף האודות ולסדר אותו, בהחלט תצפו לתשלום נוסף.
  • טעות לחשוב שאם משרד השיווק ידוע כבעל עסק מדהים שמוביל בתוך פרק זמן יחסית קצר להישגים, אתם בעלי העסק יכולים לשלב רגל על רגל ופשוט ליהנות מהתוצאות, וזאת כי הלקוחות אינם טיפשים. הם אולי יסגרו עסקה בעקבות עבודת השיווק, אך יהפכו ללקוחות קבועים רק אם אתם בית העסק תעניקו שירות ברמה גבוהה.

למה כן ניתן לצפות?

אז למה כן ניתן לצפות ממשרד שיווק? שיציב יעדים עבור הצלחות נקודתיות ומוגדרות, שיגדיר כלים עבור מדידת ההצלחה, שיגרום לבית העסק להביט פנימה ולהגדיר מה עובד טוב ומה פחות טוב, להוביל את בית העסק לשאוף גבוה וכמובן להיות אמין ולשמור על שקיפות מלאה לכל אורך התהליך – בהצלחה!