Buy cheap website traffic

מדריך מהיר לעיצוב אתרים

עיצוב אתרים

תחום עיצוב האתרים משתייך לתחום העיצוב הגרפי, אשר באמצעותו אנו יוצרים שלד אתר, הכולל שפה וסגנון גרפי מותאם ללקוח ולעסק. בראשית תהליך עיצוב אתר מסוים, קודם כל עלינו להבין מהו העסק, ומה המוצר/השירות שאותו מספק הלקוח. לאחר מכן, עלינו להבין מי הם המתחרים, להיכנס לאתרים שלהם, ליצור השוואה ביניהם לפי מספר פרמטרים. 

קודם כל, עלינו לבדוק מה הם סוגי האתרים אצל המתחרים (אתרי תדמית, תוכן, חנות מקוונת, פלאש וכו'). בנוסף, עלינו לשים דגש על מספר נקודות חשובות והן: כיצד הם בנויים, מהו הסגנון העיצובי, מהו התוכן והיכן הוא ממוקם. 

לאחר שנבין מהן נקודות החוזק והחולשה נוכל להתקדם להמשך התהליך. מכאן, כאשר הבנו מהו סוג האתר, ומהו הסגנון העיצובי חשוב ביותר להיות ממוקדים.

ראשית, עלינו להיות מקצועיים ולהבין שהדבר החשוב ביותר הוא שאנו מעצבים את האתר עבור קהל יעד מסוים ועלינו להתאים את העיצוב לגולשים.

חשוב לזכור, שעיצוב טוב לאתר נמדד לפי חווית המשתמש של הגולש, ולא עפ"י עיצוב גרנדיוזי או לפי טעמו האישי של המעצב. לפעמים הפשטות, היא שעושה את כל ההבדל לאתר טוב מבחינה עיצובית, לבין אתר שאמנם אולי יראה יפה מבחינה חיצונית, אך עיצובו המורכב יקשה על הגולש לתפעל אותו, דבר אשר יגרום לו לצאת ולא לחזור אליו יותר. 

במידה ודבר כזה יקרה, סימן שנכשלנו ופספסנו את המטרה. עלינו להתבונן על תהליך העיצוב מנקודת מבטו של קהל היעד, ולהתמקד במטרה שלשמה הוקם האתר, והיא בסופו של דבר למשוך את קהל הגולשים אלינו וליצור חווית משתמש חיובית, אשר תקדם את העסק.

תהליך עיצוב אתרים

יש לשים דגש על עיצוב פשוט וקל לתפעול בעזרת מספר מרכיבים:

צבעים

זהו המרכיב הראשון שאליו צריך מעצב אתרים להתייחס. יש להשקיע חשיבה מרובה בבחירת הצבעים, משום שיש בכך חלק חשוב בהעברת המסר והרושם שיועבר לגולשים. כמו כן, עלינו להתאים את הצבעים למיתוג העסק, בהתאם לאופיו, ללוגו, לקהל היעד שלו ועוד. בחירת הצבעים, היא גורם משמעותי מאוד, המשפיע על חווית משתמש של הגולש והחלטותיו אם יעזוב את האתר או יישאר ואף יניע אותו לביצוע פעולה עסקית. (למידע מורחב בנוגע לבחירת צבעים בתהליך עיצוב אתרים) 

לוגו

לא לכל עסק יש לוגו, אך זה מרכיב חשוב מאוד, ותמיד כדאי להציע אותו לבעל העסק. לוגו יוצר בידול וזהות משאר המתחרים וחשוב לנצל את יתרונותיו השיווקיים בעיצוב אתר אינטרנט או בעיצוב אתר תדמיתי לעסק. 

כותרות

המשתמשים נכנסים לאתר האינטרנט במטרה לקבל את המידע אותו הם מחפשים. על-מנת להקל עליהם וליצור חווית משתמש חיובית, עושים שימוש בכותרות שיוכלו לכוון את הגולש ולהסביר לו מהו המידע שאותו הוא הולך לקבל טקסט/תמונה. על מעצב האתר לדאוג להבליט את הכותרות ביחס לטקסט, בצורה שתהיה מודגשת ונעימה לעין, אך גם לא מוגזמת מדיי.

תמונות/אנימציות

חשוב מאוד לשים דגש על בחירת האנימציות והתמונות המועלות לאתר. מצד אחד, הן יכולות להוסיף הרבה לעיצוב אתר ולתוכן המוצג, אך מצד שני, חשוב לדעת היכן למקם אותן באתר ולא ליצור עומס יתר שעלול להפריע לגולש. 

ניווט

באמצעות כפתורי ניווט הקיימים בתפריט האתר, יכול הגולש לעבור בין דפי האתר. כמו כן, בתהליך עיצוב אתרים קיימות אפשרויות נוספות לניווט כמו קישורים ותת תפריטים, אך כפתורי הניווט הם המומלצים ביותר, כיוון שהם הכי פשוטים וקלים לתפעול לגולשים.

זקוקים לעזרה?

תהליך בניית אתר יכול להיות מורכב למי שלא מנוסה בזה. המלצתנו היא לבחור חברת עיצוב אתרים מנוסה וותיקה שתוכל לסייע לכם לגבש מיתוג ושפה אחידה למותג שלכם תוך לקיחת בחשבון של כל המרכיבים המשפיעים על קידום האתר והצלחתו.

בהצלחה!