Buy cheap website traffic

מה צריך לדעת לפני שבונים אתר וורדפרס?

אתר וורדפרס

החלטת לבנות אתר וורדפרס בעצמך? נהדר!

אם יש לך גישה טובה לטכנולוגיה, זה לגמרי אפשרי – ומאפשר לך להיות בשליטה מלאה על כל פרט, תמונה ומשפט באתר. 

אבל רגע לפני, צריך כמה דברים טכניים כמו דומיין לאתר, שרת והתקנת וורדפרס על השרת. זה נשמע מבלבל, אבל זה לא חייב להיות. הנה מדריך קל וברור: כל מה שצריך לפני שמתחילים לבנות אתר וורדפרס בחינם. 

דומיין לאתר וורדפרס 

נכון שלכל בית בעולם יש כתובת, שמאפשר למצוא אותו? דומיין הוא אותו דבר, רק באינטרנט. כל מה שמופיע אחרי ה-www או ה-http:// הוא דומיין. 

ולכן אחד הדברים הראשונים שצריך בשביל אתר הוא דומיין. וכדי שהדומיין הזה ימצא רק אתכם, הוא חייב להיות שונה מכל דומיין אחר בעולם?

נ-ג-י-ד ששם העסק שלך הוא glidaleck, והחלטת ששם הדומיין צריך להיות glidaleck.co.il. 

לפני שהוא יירשם בתור הדומיין שלך, חובה לוודא שהוא… עוד לא קיים, שאך אחד אחר לא עוד לא תפס/ה אותו. 

פשוט נכנסים לכל מערכת דומיינים  – למשל, הדומיינים של גוגל https://domains.google/ או כל אחת אחרת – ומחפשים בחיפוש שם האם glidaleck.co.il כבר קיים. 

קיים? בעסה, אבל אפשר לנסות את glidalack או gleck או כל רעיון שמדליק אותך. 

לא קיים? מעולה. 

אפשר לרכוש את הדומיין ומעתה הוא שלך לשנה. כן, עוד שנה צריך לחדש אותו – אבל לרוב מדובר בכמה עשרות שקלים לשנה. 

אחסון אתר וורדפרס  

עכשיו שיש לך כתובת באינטרנט – אפשר לבנות בה בנין. כמו בדוגמה הקודמת, זה באמת מקום פיזי. רק שבמקום חדרים ומיטות, מדובר בשרת ששומר את המידע שהוא האתר שלך. מהעיצוב עד כל מה שכתוב. שומר – ומשדר את המידע הזה לכל מי שגולש אל האתר. 

ואיפה מוצאים שרת כזה? פשוט, אפשר להשכיר מקום על שרת של חברת אחסון אתרים. זה עולה עשרות בודדות של שקלים לחודש.

איך כדאי לבחור חברת אחסון אתרים לוורדפרס?

הנה כמה דברים שחשוב לבדוק:

  • איך החברה מגבה את המידע שלכם? כלומר, אם קורה משהו לשרת שעליו נמצא האתר – הצפה, פריצה או "סתם" תקלה – האם המידע שמור במקום נוסף, וקל ומהיר לשחזר אותו?
    חשוב לשאול את החברה לגבי מדיניות הגיבוי שלה, וגם לנסות למצוא ביקורות עליה.
    וכן, אפשר גם ליצור גיבוי משלך. זה פשוט קצת יותר מסובך. 
  • מה מהירות הטעינה של האתר מהשרת? כולנו יודעים שלאתר שנטען לאט – לא מחכים. אבל יותר חשוב – גוגל בודק כל הזמן את מהירות הטעינה של האתר, ו"מעניש" אתרים שנטענים לאט במיקומים נמוכים בחיפוש.
    איך אפשר לבדוק את זה? אפשר לשאול את החברה אילו אתרים גדולים ישראלים אחרים מאוחסנים אצלה, ואז להכנס לבודק המהירות של גוגל ולבדוק אותם שם. תקבלו מיד את הדיעה של גוגל לגבי המהירות, ותכלס – זה מה שחשוב.
    וכן. כדאי לקרוא ביקורות גם בנושא הזה. 
  • איך שירות הלקוחות של חברת האחסון? כל חברה עשויה לעשות טעויות או להתמודד עם תקלות. חברת אחסון עם שירות מעולה תעשה הכל כדי שהאתר שלכם יחזור לאוויר הכי מהר שאפשר. חברה עם שירות בעייתי…
    לא. וכאן הכי חשוב למצוא ביקורות ולקרוא אותן בעיון.
    

התקנת וורדפרס על השרת

מזל טוב! יש לך כתובת – דומיין, בניין – שרת, והגיע הזמן להתחיל לבנות את העיצוב והתוכן. אבל רגע, כדי שאפשר יהיה לבנות אתר וורדפרס – צריך להתקין את התוכנה של וורדפרס על השרת החדש שלך. יש הרבה חברות אחסון שרתים שמציעות התקנת וורדפרס בעצמן.

אתר וורדפרס

זה נוח ומהיר, רק חשוב לשים לב לכמה דברים

  1. לא גובים על זה אקסטרה, כי אפשר לגמרי לעשות את זה לבד, וזה לא לוקח יותר משעה. 
  2. החברה מתחייבת לשמור על גרסאות וורדפרס מעודכנות, אחרת בעדכונים חשובים – האתר שלכם עלול פשוט לא לעלות. זה נשמע מפחיד, אבל בשורה התחתונה – אפשר פשוט לשאול אותם. 

אם בחרת להתקין בעצמך – זה לא מסובך. באתר של וורדפרס יש הוראות מאוד נוחות וברורות, צעד צעד. אם בעברית חשקה  נפשך, חיפוש קצר בגוגל יעלה מאות מדריכים ברורים, בכתב ובוידאו. 

אם הגעת עד לכאן והחלטת להמשיך לשלב הבא – הנה מדריך מלא להקמת אתר וורדפרס בעצמך!

ואם קראת את כל זה והחלטת שעדיף לעבוד עם בונה אתר וורדפרס – מה שאנחנו עושים במוח כוורת זה להתאים לעסקים את מקצועני הדיגיטל הכי טובים עבורם. שנדבר?