תהליך עיצוב והקמת אתרים נשמע לרבים דבר לא פשוט אשר לוקח זמן רב, אולם לא כך הדבר.
זהו תהליך שיש בו ערך מוסף רב וניתן ללמוד בו רבות על העסק, על קהל היעד, על המתחרים וכו'.
תהליך הקמת אתר לעסק מתחיל מבחירת חברה לעיצוב ובניית אתרים.
על כל בעל עסק לדעת לבחור בצורה מושכלת ונכונה חברה מקצועית שתדע לספק מענה ושירות מקצועי שיעזור בקידום העסק ומטרותיו באמצעות פלטפורמת האינטרנט.
חברה מקצועית לעיצוב ובניית אתרים מחזיקה ברשותה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה כמו מעצב אתרים, מתכנתים, אנשי שיווק, קופירייטרים וכו'.
לכל בעל מקצוע תפקיד חשוב בתהליך עיצוב והקמת אתר.
הדבר החשוב ביותר הוא שיתוף הפעולה בין כל בעלי התפקידים ביניהם וכמובן עם בעל האתר.
האינטראקציה שיש לכם עם החברה, היא הפרמטר הראשון שיעזור לכם בבחירת החברה שתבנה לעסק שלכם אתר אינטרנט מצליח.
חברה מקצועית תדע לזהות את קהל היעד והגולשים הפוטנציאלים באתר וכך להתאים אפיון מדויק ונכון לאתר שלכם.
רצוי מאוד להקשיב לדעות של בעלי המקצוע בחברה משום שיש להם את הכלים הטובים ביותר שיובילו אתכם לקבלת החלטות נכונות לאורך כל תהליך עיצוב האתר והקמתו.
פרמטרים חשובים בתהליך עיצוב אתרים
לאחר שבחרתם את החברה שאיתה אתם הולכים לעבוד, ישנם מספר פרמטרים שיש להעלות אותם בפגישה ולהתייעץ עם בעלי המקצוע של החברה:
בחירת שם דומיין
בחירת כתובת האתר עם סיומת ישראלית (CO.IL) או בינלאומית (COM) וקניית הדומיין.
בחירת חברת אחסון אתרים
אחסון האתר הוא בעצם העלאת האתר על שרת שאותו מספקת חברת אחסון אתרים.
אפיון האתר
זהו הבסיס של כל תהליך עיצוב אתר והקמתו.
חשוב לעשות עבודת הכנה עם כל הפרטים שתרצו לשים עליהם דגש באתרכם, דבר אשר יעזור לחברה בבחירת אפיון אתר מקצועי המותאם לצרכי העסק ומטרותיו.
עבודת ההכנה צריכה לספק מענה על מספר שאלות חשובות כמו: מיהו קהל היעד, מיהם המתחרים, מה גודל התקציב, מה תפקידו ומטרתו של האתר, מה המסר שאותו אתם רוצים להעביר, ואיך הייתם רוצים שהאתר שלכם יראה.
התשובות לשאלות אלו יעזרו לכם להעביר לאנשי המקצוע של החברה את כל המידע הדרוש להם בכדי לאפיין לכם את האתר ולהתאימו לדרישות ולציפיות שלכם, וכמובן לשרת את המטרות שלשמם מוקם האתר.
עיצוב אתר
שלב העיצוב של האתר מתחיל לאחר קביעת אפיון האתר.
מעצב האתר של החברה בונה את הקונספט העיצובי בהתאם לדרישות ולמאפיינים שנקבעו לאתר.
חברת עיצוב אתרים מקצועית תדע להתאים את המאפיינים הגרפיים, כך שידעו לשרת את האתר ומטרותיו בצורה הטובה ביותר.
המראה הויזואלי הראשוני הוא זה שימשוך את הגולש לאתר והוא זה שיגרום לו להישאר, כמובן בתנאי שהוא יהיה נעים לעין ופשוט ונוח לנווט בו.
חווית משתמש/ממשק משתמש
שלב זה הוא השלב שבו יושבים בעלי המקצוע של חברת עיצוב אתרים (מעצב אתר, מתכנת, צוות אפיון אתר וכו') במטרה ליצור את חווית המשתמש הטובה ביותר לאתר.
חווית משתמש (UX) זהו תהליך שמטרתו לגרום לגולשים הנעה לפעולה באתר.
כלומר, יצירת עיצוב בעל ממשק נעים לעין וקל ונוח לתפעול ע"י משתמשי האתר.
הדרך לעשות זאת היא ע"י יצירת תפריט פשוט וברור, טקסט קריא ועוד. זהו כמעט החלק החשוב ביותר בתהליך הקמת אתר.
הוא נעשה כחלק מתהליך עיצוב האתר והוא זה שיגרום לגולשים להישאר במידה וחווית המשתמש תהיה חיובית וטובה או לחילופין, לעזוב את האתר במידה וחווית המשתמש תהיה שלילית.
הסכם ולוח זמנים
לפני סגירת חוזה מול חברה לבנייה ועיצוב אתרים חשוב לקבל מהם הסכם הכולל בתוכו את כל התנאים ואת לוחות הזמנים על-מנת לראות שזה מתאים לכם וכדי שלא תהיינה אי הבנות.
הזנת תוכן
התוכן הוא הדבר החשוב ביותר באתר, בלי תוכן האתר לא קיים.
חשוב מאוד לבחור חברה המציעה כחלק מהחבילה גם הדרכה בהזנת התכנים באתר כדי שתוכלו להעלות תכנים בעצמכם מבלי להיות תלויים באף אחד, או חברה שמציעה תחזוקה שוטפת של האתר הכוללת גם הזנת תוכן לאתר.
אלו הם הפרמטרים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם בתהליך הקמת אתר ובחירת חברה לעיצוב ובניית אתרים.
בנוסף לכך, רצוי לעיין בתיק העבודות של החברה להתרשם ולבדוק האם אהבתם את העיצוב, האם האתר נעים לעין מבחינה ויזואלית ונוח לשימוש והיכן אתרים אלו ממוקמים במנועי החיפוש.
יתרה מכך, כדאי לבקש המלצות מלקוחות. זוהי הדרך הטובה והאמינה ביותר לקבל חוות דעת ולבחור את החברה שתספק לכם שירות או מוצר כלשהו.
לסיום, לאחר שבדקתם את כל מה שנדרש ואתם יודעים מה המטרות שלכם, כל שנותר לכם הוא לפנות לחברה, לקבל הצעת מחיר ולהתחיל בתהליך הקמת האתר שלכם.
חשוב מאוד שתהיו מעורבים בתהליך בכל שלביו ותהיו שותפים לקבלת ההחלטות ביחד עם אנשי המקצוע של החברה, דבר זה יחסוך זמן ויגרום לכם סיפוק רב ואפילו הנאה מהתהליך.